Foto: z veřejných zdrojů
Ukázalo se, že i prach na objektivu fotoaparátu může pomoci získat informace o vás.
Spisovatel a novinář Max Miller vyjmenoval „šílené“ způsoby, jakými mobilní telefony sledují každý náš krok, a to zdaleka nejen sledování zpráv a historie vyhledávání, píše server yourtango.com.
„Lidé přeceňují i podceňují množství dat, která o nich jejich telefony a další technická zařízení shromažďují,“ řekl.
Podle Millera nás naše telefony ve skutečnosti „neposlouchají“ prostřednictvím mikrofonů, protože to nepotřebují, protože o nás již shromažďují více údajů, než jsme si kdy dokázali představit.
Právě o těchto druzích „špehovacích“ metod hovořil:
- Pohyby myši a prstů. Zařízení sledují naše pohyby prstů nebo myši a shromažďují informace o tom, co nás zajímá a co ne. Tyto informace sledují i webové stránky a následně je prodávají inzerentům.
- Bezdrátové sítě, které používáte, a kdo je s vámi sdílí.. Zařízení nejen sledují vámi používané sítě Wi-Fi, ale také katalogizují, kdo další je používá, a tyto informace používají k triangulaci kontaktů a společných zájmů.
- Jazykový styl, který používáte v příspěvcích, zprávách a komentářích.. Z toho mohou vývojáři odvodit vše od vašeho věku až po typy obsahu, které se vám líbí, protože některé niky mají svůj vlastní slang.
- Způsob, jakým píšete. Každý aspekt našeho psaní je sledován a používán k vyvození závěrů o nás, například jak jsme impulzivní nebo dokonce v jaké jsme náladě, protože rozzlobení lidé mají tendenci psát rychle a dělat chyby. Nebo když jste smutní a píšete obrovské odstavce, které pak smažete, protože se cítíte příliš zranitelní. I to jsou údaje, které se používají k prodeji zboží.
- Vaše spánkové návyky. Většina moderních telefonů má jako funkci pro zdraví a pohodu zabudovanou nějakou aplikaci pro sledování spánku, ale sledování jde mnohem dál.
- Jak aplikace používáte. Různé způsoby, kterými všichni používáme aplikace a pohybujeme se v nich, jsou také datovými body. Tento typ dat se také používá k určení, zda jste „digitální domorodec“, zda jste osobnostní typ A nebo B a další rysy vaší osobnosti, které určují, na co vás lze úspěšně marketingově zaměřit.
- Prach na objektivu fotoaparátu. Ano, zní to šíleně, ale Facebook si tuto metodu skutečně nechal patentovat v roce 2015. V podstatě jde o hledání mikroskopických škrábanců nebo stop prachu z objektivu fotoaparátu na fotografiích lidí. Fotografie se stejnými škrábanci nebo stopami prachu byly zřejmě pořízeny stejným fotoaparátem ve stejnou dobu, což naznačuje, že se lidé na fotografiích zúčastnili stejné události nebo se mohou znát.